Dieta na wakacjach

Cały rok starasz się jeść zdrowo i przestrzegać zasad żywieniowych. Na samą myśl o wakacjach i żywieniu w ich trakcie masz gęsią skórkę i zalewasz się siódmymi potami. Postaram się temu zaradzić!

 

Nie rzucaj się na wszystko, czego nie jadłeś do tej pory

Nie chodzi tu o to, że nagle waga pokaże 5 kg więcej. Ale przede wszystkim o to, że Twój organizm przystosowany do określonych porcji, kaloryczności i zawartości makroskładników przeżyje szok, gdy nagle rzucisz się na golonkę i po niej zjesz karkówkę! To będzie dla Twojego przewodu pokarmowego stanowczo za dużo- skończysz w toalecie z biegunką lub zaparciami, złym ogólnym samopoczuciem i niestrawnością. Po co psuć sobie wakacje! Wprowadzaj więc produkty które lubisz i które pojawią się w ofercie menu np. hotelu w pakiecie all inclusive, ale…

 

Pozwól sobie na 1 kaloryczny posiłek

I piszę to w trosce nie tylko o Twoją masę ciała po powrocie, ale również pracę układu pokarmowego oraz metabolizm! Jeśli wiesz, że już od kilku dni “chodzi za Tobą” zjedzenie gofra z bitą śmietaną, to proszę bardzo! Pamiętaj jednak, by w pozostałych posiłkach postawić raczej na sałatki, koktajle, świeże owoce, mięso/ ryby z grilla. I będzie dobrze!

 

Staraj się jeść jak najwięcej warzyw i owoców

Na wakacjach zawsze mamy pokusę jeść rzeczy, które do tej pory jakoś nie były nam potrzebne. Często pojawia się np. grill z przypaloną kiełbasą oraz dania gotowe, które usprawniają jedzenie i przygotowanie, jeśli nie lubisz i nie chcesz gotować na wyjazdach. Oczywiście nie powiem, że zupełnie musisz to wykluczyć, ale staraj się, by w każdym posiłku co najmniej połowę dania stanowiły owoce lub warzywa! Sezon na wiele produktów właśnie się zaczął, ich dostępność jest spora, a poza tym – ten smak!

Pij wodę

Nie tylko powoduje, że nie chce nam się aż tyle jeść, ale również doskonale nawadnia organizm i sprzyja termoregulacji. Często na wakacjach spędzamy dużo czasu na Słońcu, zwiększa się nasza aktywność fizyczna – warto więc wszędzie zabierać ze sobą wodę!

 

Ostrożnie z alkoholem

Wiem, że podczas wakacyjnego szaleństwa pewnie i on się pojawi. Oczywiście wszystko jest dla ludzi! Pamiętaj jednak o 3 kwestiach. Pierwsza – alkohol to kaloryczny produkt. Druga – bardzo mocno podnosi poziom glukozy, co może przyczynić się do rozregulowania organizmu, zmęczenia, a nawet złego samopoczucia. Po 3- wzmaga apetyt! Zatrzymaj się więc na 1-2 porcjach, nie szalej!

Uprawiaj sport, wstań z leżaka

Jeśli Twoje wakacje to czas leżenia do góry brzuchem na leżaku, czas to zmienić! Spacery, siatkówka plażowa, pływanie – to tylko niektóre aktywności, do których chciałabym Cię przekonać!

 

Zastosuj metodę 1 talerza

O tym już za tydzień 🙂 Czekaj cierpliwie 😉

 

297

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *