Zdrowe przekąski na Mundial

Piłka nożna to zdecydowanie ulubiony sport mieszkańców naszego kraju. Kibicują wszyscy, mężczyźni, kobiety i dzieci. I w związku z tym, iż mundialowe rozgrywki w pełni, być może warto zastanowić się, jakie zdrowe nawyki żywieniowe można wprowadzić, by nie skończyć rozgrywek z 5kg więcej na wadze!

 

Chipsy/ frytki z warzyw

Chipsy kojarzą nam się z czasem przed telewizorem, frytki – z wolnym czasem i chwilą zapomnienia. A gdyby tak zamiast bardzo wysokokalorycznych przekąsek przygotować chipsy z warzyw lub frytki? Wiesz, że stosując taką metodę możesz zmniejszyć kaloryczność z 500 do nawet 200 kcal!!! Spróbuj!

http://smakoterapia.blogspot.com/2012/12/chipsy-warzywne-z-piekarnika.html

http://www.jadlonomia.com/przepisy/czipsy-z-jarmuzu/

http://www.jadlonomia.com/przepisy/kuchenne-reinkarnacje-czyli-zycie-po/

http://www.jadlonomia.com/przepisy/frytki-z-bakazana-i-konkurs-z-nigella/

https://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/ziemniaki/pieczone_bataty/przepis.html

 

Koktajle

Genialnie w upalne dni, sycące, kolorowe i bardzo różnorodne. Od koloru do wyrobu. Możesz postawić na typowo owocowe, warzywne lub połączone z mlekiem/ jogurtem oraz płatkami owsianymi i orzechami rozwiązania. Każdy z Twoich gości, kibiców, może również przygotować sam swój własny koktajl z ulubionych produktów! Super zabawa i moc witamin!

http://marzenakasprzak.pl/przepisy-tag/koktajle

 

Warzywa/ owoce do chrupania

Oglądając mecz musisz coś “chrupać”? Gdy stresuje Cię wynik meczu jedyne, co przynosi ulgę to jedzenie? Spróbuj sezonowych warzyw i owoców do chrupania! Przygotuj miskę z warzywami (np. marchew, kalarepa, seler naciowy) oraz owoców (arbuz, brzoskwinia, truskawki, maliny, jabłka, gruszka, banany) pocięte w słupki lub mniejsze kawałki. Idealnie sprawdzą się z dipami na bazie jogurtu z ziołami, musztardy z jogurtem, czy ketchupu! Zastępując chipsy owocami i warzywami zmniejszasz kaloryczność nawet 5x!

Hummus z warzywami do chrupania

Hummus to również genialne rozwiązanie! Sycący, możliwy do szybkiego przygotowania lub kupienia w prawie każdym sklepie. Do tego warzywa w słupki i gotowe! Przekąska, która nie tylko nasyci, ale również dostarczy białka – strączki bowiem zawierają go dużą ilość!

 

Orzechy i bakalie

Choć to nieidealne, bo bardzo kaloryczne rozwiązanie, to miseczka z bakaliami oraz orzechami, nasionami i pestkami to również jedno z rozwiązań! Pamiętaj jednak, że choć to zdrowe, bo nienasycone kwasy tłuszczowe, są to przekąski bardzo kaloryczne. Stawiaj więc na umiar i… wybierz małą miseczkę, zamiast dużego talerza!

 

Kanapki

Spotykacie się w Waszym domowym mundialowym studiu prosto po pracy? Postaw na coś treściwego, co nie spowoduje, że chęć na niezdrowe przekąski będzie bardzo duża! Przygotuj kanapki – lub szwedzki stół z elementami, z których można je przygotować. Od koloru do wyboru i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie! Prócz pieczywa (najlepiej pełnoziarniste, żytnie lub razowe) postaw na elementy zawierające białko (hummus, wędliny, sery, kiełbasy) oraz warzywa (pomidory, ogórki, kiełki, sałaty, paprykę…) To będzie super zabawa!

 

Zdrowa pizza/ kebab/ tortilla/ burger

Nie wyobrażasz sobie oglądania meczu bez fast food’a? Przychodzę z pomocą i podrzucam fit przepisy na tego typu dania! Przygotowując je z pieczywa oraz mąki pełnoziarnistej, wzbogacając o warzywa, wybierając chudsze gatunki mięsa, czy serów, a także zastępując sosy mniej kalorycznymi – możesz obniżyć kaloryczność dania nawet o połowę! Poza tym dostarczysz swojemu organizmowi witamin i składników mineralnych – a to duży sukces, za który Twój organizm Ci podziękuje np. brakiem poczucia ociężenia po zjedzeniu tego typu dania!

Jeśli nie chcesz sam/ sama przygotowywać tego typu dań – możesz je kupić zgodnie z zasadami:

  • pizza – jeśli jest taka możliwość, najlepiej, by była na cieście z mąki pełnoziarnistej 🙂 Postaw na warzywa, oczywiście nie musisz rezygnować z mięsa (choć lepiej, by nie był to boczek) oraz sera (choć pizza 4 sery, to nienajlepszy pomysł 🙂
  • kebab – sam w sobie nie jest złym rozwiązaniem, bo to przecież tylko bułka, mięso i warzywa. Wszystko byłoby OK, gdyby nie… sosy, które do niego dodajesz! Zrezygnuj z nich, zamień na dipy jogurtowe lub postaw na ketchup 🙂
  • tortilla – idealna do tego, by każdy zjadł z tym, co lubi 🙂 Dodatkowo łatwo w niej przemycić warzywa!
  • burgery – czy wiesz, że burgery można zrobić w odchudzonej wersji? Zamień mięso na te o niższej zawartości tłuszczu, albo dodaj np. szpinak! Możesz również przygotować burgery w wersji vege – z cieciorki, soczewicy, buraka, czy brokuła!

http://www.kuchniaikwiaty.pl/2015/05/pizza-idealna-z-maki-penoziarnistej.html

https://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2013/10/kebab-dietetyczny.html

http://marzenakasprzak.pl/przepisy/vege-burger-z-burakiem

http://marzenakasprzak.pl/przepisy/rollsy-z-dodatkami

https://www.kwestiasmaku.com/przepisy/fitburgery

 

Zdrowe gotowe przekąski

Nie masz czasu ani ochoty na przygotowania? Spróbuj zdrowych gotowych produktów!

http://marzenakasprzak.pl/blog/zdrowe-gotowe-produkty-do-kupienia-biedronka

http://marzenakasprzak.pl/blog/zdrowe-gotowe-produkty-do-kupienia-lidl

http://marzenakasprzak.pl/blog/zdrowe-gotowe-produkty-do-kupienia-lidl-cz-2

 

Woda

Woda szczęścia Ci doda! Nie tylko nawadnia poszczególne komórki, ale zapełnia żołądek, przez co zjadamy mniej. Poza tym woda to idealne połączenie z alkoholem, który ma działanie odwadniające! Zrezygnuj więc z napojów gazowanych o dużej ilości dodanego cukru, czy soków (zawsze zwracaj uwagę na skład), a jeśli nie lubisz „czystej” wody, postaw na lemoniady, czy wody smakowe przygotowywane samodzielnie!

 

Alkohol

Oglądanie meczu bez piwa w ręku uważasz za niemożliwe? Oczywiście najlepiej byłoby (nie tylko z dietetycznego i energetycznego punktu widzenia, ale również ze względu na zdrowie – piwo ma działanie odwadniające i podnosi poziom glukozy) tego alkoholu było jak najmniej i skończyło się na 1 butelce. 1 butelka (0,33l) to bowiem aż 250 dodatkowych kalorii. Spożywając ich kilka w ciągu mundialowego popołudnia możesz zaprzepaścić efekty swojej diety z całego tygodnia!

Niemniej, jeśli już chcesz sięgnąć po ten trunek – postaw na piwo jasne. Zawiera ono ok. 20-100 kcal mniej w odniesieniu do butelki niż ciemne, a to… robi różnicę!

 

 

 

323

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *