Zasada 1 talerza

Bardzo prosta i bardzo pomocna zasada podczas wakacji i nie tylko, którą sama polecam moim pacjentom!

 

Gdy jesteś gdzieś na wakacjach/ evencie/ spotkaniu ze znajomymi zapewne pojawia się chęć na zjedzenie dużej ilości produktów, a nie wszystkie z nich są niskokaloryczne. Jak temu zaradzić? Idąc do szwedzkiego stołu, zamawiając dania, czy też zabierając je ze stołu uginającym się pod ciężarem dań – nałóż wszystko, co chcesz zjeść od razu na jeden talerz i nie dokładaj!

Twój organizm wyśle informacje do mózgu, że ilość jedzenia, jaką mu serwujesz jest podobna do tej, którą zjadasz codziennie (większość dań obiadowych mieści się właśnie na 1 talerzu). Ponadto stosując metodę dokładek bardzo często gubisz się w tym, ile porcji danego produktu już spożyłeś – zazwyczaj jesz go po prostu dużo więcej. Poza tym nakładanie dań na talerz ma także dodatkową funkcję – od razu możesz sam stwierdzić, na co masz ochotę i co pod względem zdrowotności i kaloryczności byłoby dla Ciebie odpowiednie!

Smacznego!

630

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *