Święta Ci nie straszne? – czyli jak jeść, by nasz organizm dał radę!

Święta to szczególny czas który spędzamy w gronie najbliższych! To także okres, gdzie częściej skusimy się na smakołyki, które kuszą na stole i możemy przez to zwiększyć dzienną kaloryczność nawet o 1000-1500kcal. Aby temu zapobiec i nie tylko nie przytyć, ale przede wszystkim dobrze czuć się w święta tak zróżnicowana dieta ma wpływ na pracę żołądka i jelit, często bardzo mocno ją upośledzając, zachęcam do zastosowania kilku zaleceń! Pomogą one osiągnąć sukces i bez problemu wrócić do standardowej diety już po świętach!

 

  • Stosuj 5 posiłków!
    Regularność to bardzo istotna kwestia, stąd też nawet
    w święta staraj się pilnować wyznaczonych pór posiłków.
  • Woda szczęścia doda!
    Woda to składowa naszego organizmu. Aby lepiej mógł sobie radzić ze zmienioną na czas świąt dietą – pomóż mu nawadniając organizm!
  • Zioła na pomoc!
    Herbatki ziołowe (nie tylko mięta, melisa, ale i dziurawiec, pokrzywa, czy czystek) wpływają na unormowanie pracy żołądka i złagodzenie dolegliwości ze strony układu pokarmowego.
  • Przyprawy to skarb!
    Nie wiem, czy jesteś świadoma/ świadom tego, że to, jak przyprawisz dania ma wpływ na pracę Twojego żołądka! Zrezygnuj z soli na rzecz dużego wyboru różnorodnych przypraw, a poczujesz różnicę.

  • Pozwól sobie na szaleństwo tylko w 1 posiłku!
    Jeśli zjadłeś/ aś już coś słodkiego, nie planuj kolejnego wysokokalorycznego posiłku! Nie chodzi tu tylko o wzrost energetyczności diety, ale przede wszystkim – niemożność tak wydajnej pracy Twojego układu pokarmowego, który przyzwyczaił się już do lekkich, pełnowartościowych dań.
  • Staraj się przekonać rodzinę do zdrowszych opcji produktów!
    Pomocny będzie w tym przygotowany przeze mnie i Stefanię e-book ze świątecznymi przepisami (koniecznie sprawdź fb i zakup), ale także racjonalne podejście do dań na stole! Niech żurek nie będzie zaciągany, majonez nieco „oszukany” jogurtem, a mazurek, czy ciasto na spodzie z mąki pełnoziarnistej, czy płatków owsianych. Naprawdę da się!
  • Zawsze nakładaj całość dań na talerz!
    Dzięki temu widzisz, jak wielką porcję spożywasz, masz także możliwość ocenienia, jakie produkty znajdują się na talerzu. Dokładając potrawy na talerz nie tylko nie masz zupełnie kontroli nad tym, ile jesz, ale także, czy czasem nie sięgasz już 3 raz po dokładkę!
  • Aktywność fizyczna – Twój przyjaciel!
    Święta kojarzą nam się z siedzeniem za stołem i nic nie robieniem (no może prócz jedzenia!) Zmień to przeświadczenie i zabierz rodzinę na długi spacer, czy zaproponuj przejażdżkę rowerową! Wszystkim Wam dobrze to zrobi!

Nade wszystko ciesz się świętami i czasem spędzonym z rodziną! I pamiętaj, zdrowe nawyki żywieniowe to długa droga, na którą pracujesz całe życie! Zrób pierwszy krok, nie cofaj się, idź dzielnie do przodu!

684

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *