Pudełka do pracy – jasne!

Kiedyś wzbudzałam śmiech na uczelni przynosząc codziennie ze sobą torbę skrzętnie zapakowanych pudełek, w których miałam jedzenie na cały dzień. Po krótkim czasie “pudełkowych dziewczyn” było więcej! Dlaczego warto przemyśleć, co będziemy jeść danego dnia w pracy, zaplanować i nie kupować “na spontanie” czegokolwiek w automacie? To proste!

 

Pudełka to podstawa!

Dlaczego? Otóż to bardzo proste! Jesteśmy w stanie zmieścić w nich wszystkie doborowe dla nas pokarmy, planując wcześniej, jak będą skomponowane 🙂 Odejdźmy od standardowej diety kanapkowej, skoro w pracy/ szkole/ na uczelni/ podczas wyjazdu spożyć możemy przepyszny koktajl, sałatkę, czy… nawet obiad! Wystarczy trochę naszej kreatywności, odrobina wiedzy i multum chęci, by posiłki przygotować dzień wcześniej lub z samego rana. Nierealne? Ależ owszem, że realne i możliwe! Podstawą musi stać się regularność oraz logistyka! Jeśli planowanie “wejdzie nam w krew”, przygotowanie boxu zajmie kilka- kilkanaście minut!

 

Dostosowane do Twojego trybu dnia

Pudełka umożliwiają całkowite dopasowanie. Do tego, czy żyjesz w ruchu, czy też jednak opcja pracy za biurkiem to to, co Cię charakteryzuje. Poszczególne posiłki dobieraj tak, by ich spożycie nie było uciążliwe, a jak najbardziej komfortowe i smaczne!

 

Różnorodność

Zabieranie ze sobą jedzenia “na drogę” umożliwia… szaleństwo w kuchni! Już nie tylko ciągle ta sama kanapka – bo szybko i przewidywalnie, ale dreszczyk emocji, gdy wstajesz rano i masz ochotę na…no właśnie na co? Szalej, kombinuj, sprawdzaj! Bądź kreatywny i niech dania będą prawdziwą paletą barw i smaków! Nie pozwól na żywieniową nudę! Jednego dnia zrób koktajl szpinakowy z pomarańczą, makaron ryżowy z warzywami i rybę z pieca z korzeniowymi, kolejnego zaś ciastka owsiane, sałatkę wytrawną z kurczakiem i warzywami oraz zupę krem z kaszą! Nie da się? Jasne, że się da 🙂 Wystarczy kilka rad!

 

Złote rady 🙂

  • w weekend poświęć chwilę na zaplanowanie tego, co będziesz przygotowywał w ciągu całego tygodnia – bardzo ułatwi to zakupy!
  • stosuj metodę uwielbianą przez moich pacjentów, a więc gotowanie na 2 dni! 1 dnia przygotowujesz dania i odkładasz od razu w boxy – kolejnego masz wolne od kuchni 😉
  • gdy cokolwiek zostanie Ci w kuchni – mróź – będzie łatwiej skomponować szybkie danie.
  • łącz poszczególne komponenty dania w różnorodny sposób. Jeśli na śniadanie jesz jaglankę, staraj się użyć tej kaszy również w obiedzie – oszczędzi to czas.
  • wykorzystaj na maxa czas w kuchni! Nie czekaj bezczynnie, aż ugotuje się kasza, czy dojdą warzywa – w tym czasie zrób koktajl na jutro, czy sałatkę skomponuj i włóż do boxa. Dzięki temu rano będziesz miał więcej czasu na sen!
  • sprawdź, w jakich godzinach nie będzie Cię w domu i ile posiłków musisz przygotować oraz w jakim czasie i gdzie będziesz je spożywał. Jeśli bowiem po pracy czeka Cię wyprawa np. za miasto – w ramach jednego z posiłków przygotuj koktajl lub ciastka – można zjeść je w samochodzie bez niebezpieczeństwa, że coś się poplami, czy pokruszy. Sałatka w tym momencie zupełnie by się nie sprawdziła.
  • czerp radość z przygotowania. Niech to nie będzie uciążliwy codzienny obowiązek, tylko fajna zabawa smakami 🙂
  • jeśli nie wiesz, jak skomponować boxy, by były najbardziej odpowiednie i dostosowane do Twojego trybu dnia oraz preferencji żywieniowych – skonsultuj się ze specjalistą lub weź udział w warsztatach kulinarnych, które nauczą Cię i dadzą garść inspiracji:  https://www.facebook.com/events/144397392729635/ 

A więc pudełka w dłoń… i do dzieła! 🙂

1065

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *