Dieta dla zapracowanych – to takie proste!

Wymówką, którą słyszę najczęściej wśród osób, które odżywiają się nieprawidłowo jest: nie mam czasu na gotowanie zdrowych posiłków, zdrowe odżywianie jest zbyt czasochłonne. A to nieprawda!

Problem tkwi tylko i wyłącznie w naszej złej organizacji czasu i niewłaściwych wyborów podczas zakupów. Co więc zrobić, gdy praca, dzieci, zajęć w brud, a Ty chcesz, by zdrowie zawitało na Twoim talerzu? Przeczytaj, zastosuj, działaj!

  • Dobra organizacja to połowa sukcesu! Wypisz listę zakupów, zobacz, jakie sezonowe produkty możesz kupić i co z nich przygotować.
  • Poświęć jednego dnia czas na to, by spokojnie przejść się po sklepie, w którym najczęściej robisz zakupy – przeczytaj etykiety produktów, zobacz, jakie warto, by kolejnym razem znalazły się w Twoim koszyku, a jakie nie są dobrej jakości. Następnym razem pójdzie już błyskawicznie.
  • Postaraj się, by w Twoim koszyku znalazły się tylko zdrowe produkty. Kiedy w Twoim domu nie będzie zbędnych składników, nie będzie ich również w Twojej diecie.
  • Wykorzystuj jeden składnik w kilku potrawach – np. kasza z obiadu jest również idealnym produktem na słodki podwieczorek.
  • Pudełka to Twój przyjaciel! Planuj posiłki poprzedniego dnia wcześniej – przygotowane boxy ze zdrowymi potrawami pomagają nie tylko zaoszczędzić czas rano, ale i mniejsze jest prawdopodobieństwo, że sięgniesz po inne, niezdrowe przekąski w ciągu dnia.
  • Gotuj na 2 dni – to metoda, którą dość często stosują moi zapracowani pacjenci. Przygotowywanie bardziej pracochłonnych posiłków, jak np. obiad na większą ilość dni oszczędza czas.
  • Gotuj w weekendy, zamrażaj.
  • Używaj zdrowych przekąsek – sok wielowoocowy/ wielowarzywny, ciastka zbożowe, smoothie, koktajle, zdrowe ciasta, musy owocowe, bakalie – to wszystko możesz kupić lub zrobić małym nakładem sił i mieć zawsze przy sobie.
  • Nie bój się kupowania mrożonek oraz gotowych dań – jeśli tylko na etykiecie mają one zdrowe produkty, a nie chemiczne dodatki – śmiało możesz włączyć je do codziennej diety.
  • Jeśli masz odpowiednią ilość funduszy – zdecyduj się na ofertę jednego z cateringów. Wygoda, urozmaicenie diety, nowe smaki – gwarantowane.

Jak widzisz, zdrowe żywienie wcale nie wymaga tak wiele „zachodu”. Wystarczy szczypta chęci, łyżeczka zaangażowania i spora porcja chęci zmiany. Tylko i aż tyle!

488

Zobacz także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *